SUUNTO roept zenders terug

De recall is van kracht op alle Suunto Tank Pods en zenders, ongeacht leeftijd en type.
Het gaat om alle draadloze flesdrukzenders, geschikt voor zowel de EON Steel als de andere Suunto duikcomputers.

Suunto heeft een potentieel veiligheidsrisico geconstateerd en geeft het dringende advies niet meer met de zenders te duiken.
Alle zenders dienen door een Suunto erkende dealer ge-upgrade te worden.

Je kunt je Suunto draadloze flesdrukzender(s) of Tank Pod(s) bij Totally Scuba inleveren en wij voeren de upgrade dan gratis voor je uit.
De zenders worden in volgorde van inleveren ge-upgrade.
Je ontvangt van ons bericht zodra je zender gereed is.

Up-date 23 Augustus:
De up-grade kits zijn inmiddels goed leverbaar.
Alle zenders worden in volgorde van inleveren ge-u-grade en zijn spoedig gereed.
Heb je jouw zenders nog niet ingeleverd voor een up-grade?
Lever ze dan nu in bij het Totally Scuba Suunto Experience Center zodat we de up-grade voor je uit kunnen voeren.

Up-date 31 juli 2017:
Inmiddels zijn er meer up-grade kits beschikbaar gesteld en is de eerste lichting zenders ge-up-grade.
We wachten nu op de tweede lichting kitjes en verwachten na ontvangst het tempo op te kunnen voeren.
Je kunt je zenders nog steeds bij ons inleveren voor een gratis up-grade.

Up-date 20 juli 2017:
We hebben nu pas van Suunto vernomen dat vandaag dan toch de eerste up-grade kits worden geleverd. 
Helaas komt er maar een zeer beperkt aantal kits (6) per dealer ter beschikking. 
Het is nog volstrekt onduidelijk wanneer Totally Scuba voldoende kits ontvangt om alle reeds ingeleverde zenders (tot op heden 35) te upgraden. 
De ingeleverde zenders worden in volgorde van inleveren ge-upgrade. 
We houden jullie op de hoogte. Zodra je zender gereed is ontvang je van ons bericht.
Ook wij betreuren deze gang van zaken.

 

Veelgestelde vragen aan Suunto (antwoorden zijn ook van Suunto):

  • Als mijn Suunto Wireless Tank Pressure Transmitter of Suunto Tank Pod goed werkt, moet ik dan toch terug gaan voor de inspectie en de upgrade?
    Ja.
    Suunto adviseert alle eindgebruikers in het bezit van een Transmitter of Tank pod om hun product te laten inspecteren en upgraden door een erkende Suunto dealer of service center en het product niet langer te gebruiken tot deze inspectie en upgrade heeft plaatsgevonden.

  • Kan ik duiken met mijn Suunto Wireless Tank Pressure Transmitter of Suunto Tank Pod voordat deze is geinspecteerd en geupdate?
    Nee.

  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Suunto Wireless Tank Pressure Transmitter of Suunto Tank Pod wordt geinspecteerd?
    Breng je product naar een geautoriseerde Suunto Dealer voor een kostenloze inspectie (Totally Scuba is een door Suunto erkende dealer).
    Vanwege de recall zal Suunto de batterij van het apparaat geheel kostenloos vervangen.
    Ook biedt Suunto je 1 jaar garantie vanaf de datum van inspectie op het betrokken product.
    Om in aanmerking te komen voor deze garantie dient je het product te registereren via Mysuunto (www.suunto.com/mysuunto).

  • Ik heb geen aankoopbon van mijn product, kan ik het nog steeds laten inspecteren?
    Ja, een aankoopbon is niet nodig.

  • Kan ik het product zelf inspecteren?
    Nee. Het is noodzakelijk dat het product door een geautoriseerde Suunto duiksport dealer of Suunto Service Center wordt geinspecteerd.

  • Moet ik ook de geschikte Suunto duikcomputer meenemen als ik mijn Suunto transmitter of Suunto Tank Pod terug breng voor inspectie?
    Nee.

GRATIS VERZENDEN

  Vanaf € 25,-

DUIKERS KADOBON

  Het kado voor elke duiker!

GRATIS ACTIVITEITEN

  Bezoek onze workshops, presentaties en testdagen

14 dagen op zicht

  Gratis retourneren bij bestellingen
vanaf € 50,-